KAHOOT

Block 5

Voor het rekenen heb ik een kahoot gemaakt over de geleerde stof van het afgelopen blok. Dit was namelijk bedoeld als voorbereiding van de toets. Aan deze kahoot heb ik evalueren met ICT gekoppeld

Kahoot is een website waar je een quiz kan klaarzetten die je vervolgens apart en klassikaal kan gaan uitvoeren. Op deze manier kan je makkelijk de geleerde informatie checken. Er komt een vraag in beeld waarbij het publiek 1 optie kan kiezen welke goed is.

Aangezien je bij kahoot geen hulpmiddelen kan gebruiken zorgden wij er voor dat dit vooral hoofdreken vragen betrok. Op deze manier kon de software haar taak volledig uitvoeren. Kahoot is een keer wat anders en we moeten er dan ook voor zorgen bij de uitvoering dat dit niet tegenstrijdig gaat werken.

1.4.2 De leerkracht toont aan gegevens te kunnen verzamelen, te filteren op bruikbaarheid, te kunnen analyseren en resultaten te visualiseren.Met deze kahoot kan ik naar de resultaten kijken van alle gemaakte rekendoelen van het blok. De leerlingen die bepaalde onderdelen lastig vonden vraag ik de volgende herhalingsles bij de instructietafel te komen zitten.
2.1.2 De leerkracht toont aan dat hij bij het inzetten van ICT een onderbouwde keuze maakt ten aanzien van de leerling, de leraar, de leerinhoud en de hulpmiddelen (TPACK)Ik kies er voor om maar een klein deel van de les de kahoot te doen. Dit zodat de leerinhoud van het begrijpen de grootste prioriteit heeft.
2.3.3 De leerkracht toon aan dat hij (gevarieerd) ICT inzet om gestructureerd oefenen, samenwerken, evalueren en toetsen vorm te geven.Ik gebruik ICT hier om te oefenen, opdrachten te bespreken maar ook het evalueren van kennis om op deze manier verder te kunnen werken met de leerlingen hun doelen.
2.3.4 De leerkracht toont aan een breed repertoire aan actuele technologische toepassingen en vaardigheden in te kunnen zetten om geïntegreerd lesgeven vorm te geven.Ik gebruik voor deze les verschillende bronnen. Denk hierbij aan het wereld in getallen programma, gynzy en kahoot.
3.2.1 De leerkracht toont aan ICT in te kunnen zetten om het geleerde van leerlingen zichtbaar te maken en vast te leggen.De resultaten gebruik ik voor mijn volgende uitleg.

Reflectie

De Kahoot die ik gebruikte als reflectie op de les liet duidelijk zien wat de leerlingen hadden geleerd, omdat alle toetsstof erin zat. De scores liet ik aan de leerlingen zien en we bespraken ze individueel. Zo kon ik zien wat ze al wisten en wat ze nog moesten leren. Het was ook leuk voor de leerlingen, omdat het interactief was en hen motiveerde om mee te doen.


https://api.eu.badgr.io/public/assertions/PlRIixKQQGqy-zxu_lDbxg?identity__email=wouter.kammenga%40student.nhlstenden.com